Wednesday, December 1, 2010

Baju Ayah


Malam ni perasaan aku sket becampur -baur,
de banyak sgt bende kat dalam kepale ni..

Td aku siap2 kan barang tuk gerak sok..
Ayah cakap sok pg2 kne gerak
sbb sepupu aku tgu sne..
tempat yg die cari ni ktorg kne msuk office hour,
2 yg kne dtg awl sket..

Td aku iron baju ayah.
baju batik ayah..
baju ni mak blikan tuk ayah
mak bli mase nk konvo aku dlu..
sedondon mak ngan ayah pkai dlu..
tapi kali ni baju ayah je..
xde baju batik mak skali tegantung kat baju ayah..
baju mak de kat dalam almari

Aku teingat mase aku konvo diploma dlu..
mak ngan ayah due2 pkai baju batik..
aku mcm tenampak-nampak lg mak senyum kat aku,
mase hari aku time diploma dulu..
mak tangkap gamba ngan aku..
mak pki baju wane oren, aku plak putih..
kebaye putih tu mak yg jahit..
mak plek mase tu,
nape aku nk wane putih,
mak isau je..
pk yg bukan2..
aku ingt aku plih pth sbb aku da nk pg dlu..
tp sbenanye mak yg pg dlu...
rindunyee...

Mak,
sok angah nk gerak g konvo..
angah sedeh mak xdk skali..
tp angah tau,
mak sbnanye de ngan angah..
tglnye angah xnampak mak..

mak,
mekaseh sbb jage angah sampai angah jd mcm skang..
angah besyukur sgt dapat ibu yang mcm mak..
angah sgt2 bangge de ibu mcm mak..
Wlaupun Tuhan pinjamkan mak kejap je pd angah..
mekaseh mak..
doakan kejayaan angah..
moge suatu hari nty kte akan d temukan..aminn..

terlalu sygg n rindu mak....ANGAH

rabu, 1.07 a.m

2 comments:

yuhanis said...

dayah....sedihnye....:'(

ameerzzz said...

i know how u feel...
apaper pun, hidup perlu diteruskan...
ingat satu je dayah...dia ada je cuma kite tak nampak...kadang2 roh dia akan balik umah tgk kiter semua...sabar eyh.....