Wednesday, February 16, 2011

Anak sulung

Alhamdulilah...
da lame plan ngn ayah..
nak adekan kenduri arwah..
yela genap jgk mak g setahun..
nak wat besa sket..
sebelum ni kecik je..
wat malam..

dlu....
mase aku xde kat umah,
ayah bli je makanan
anta kat masjid, xpn surau..
pastu wat tahlil...

ni alhamdulilah
sume de..
dapatla wat besa sket..
ni pun plan wat lpas solat jumaat..

arini aku da setlekan sket ap yang patut..
aku xtau byk..
mane yg aku tau, aku wat..
yang aku xbape ske,
kire kecewe la jgk..
ngan prangai seseorg..

ntahla..
de xpk ke die anak sulung..
ble kte mintak tlg..
bleh cakap xnk..
ei anak sulung ke g2...
mcm x je...
xpela..mane yang kami leh wat sendiri..
kami cube wat..
kami bkn nk nyusahkan sape2 pn...
kami sedar diri jgk..

xnak komen banyak..
cume kalau kite anak sulung,
kite kne ingat..
tanggungjawab kite besa..
tambah2 lg kalau kte anak laki..
ingat, anak laki walau ke mane pun..
tanggungjawab besa..
jgn sesekali lpas tangan...

ingatla..
kamu de adik2..
adik2 harapkan kamu...
tp kalau kamu duk pentingkan orang len,
lebeh pade adik2 sendiri..
kamu pk la...
pe akan jadi....

adik2 kamu ni
xkan ckap kat kamu kot...
dorang tgk je...
tp kamu kne ingatla...
tgk bkn sbrg tgk..
dorang duk nilai kamu..
jgn lps tgn sgt ok...


No comments: