Monday, May 23, 2011

Maapkan Kak Ngah

Salam...
Arini tinta hidayah terase nak menulis..
terase nak becerite.

mule2 skali..
nak mintak maap..
harap-harap pe yang nk ditulis ni tak sakitkan hati sape-sape..

agak-agak budak umur sepuluh tahun leh wat ape je kat orang umur 40 tahun?
musykil aku....

adik aku ni baru je 10 tahun..
memang tengah nakal..
Aku tak faham ngan orang keliling aku ni.
nape nak sangat cari pasal ngan adik aku..
nak sangat cari salah adik aku..

yang aku xsuke..
perlu ke nak maki-maki..
cakap elok-elok tak boleh ke..
tau la marah...

aku bukan nak bele adik aku...
memang x pn..
kalu btol die salah tegur la..
da name budak-budak..
memang nakal..
mentang ktorang xde mak...
senang2 je kan...
kecik hati btola...

Mule2 aku marahla jugak adik aku..
ble de yang gtau die wat tu..die wat ni..
tp ble aku da tgk ngan mate kpale sendiri..
aku jd kesian ngan adik aku..
aku tgk bukan salah die pn..
tp syik die je dipersalahkan...

Yang marah die ni pulak..
bkn budak2 kecik baye adik aku..
orang dewase da..
yang jadi tambah berat..
sebab die anak sorang..
pantang anak die nanges..
msti die salahkan anak orang len..
walaupun terang2 anak die yang salah...

susah kan..
kalau sayang anak tak bertempat ni...

to AWI......
Kak Ngah sayang awi..
tapi nape awi salu nakal..
Kak Ngah penat nk marah awi..
tp bile de yang ngadu..
cerite buruk-buruk pasal awi..
Kak Ngah xleh nk control...
mst awi kne marah ngn Kak Ngah...
tlgla awi..
jangan nakal...
Kak Ngah xpandai nk jage awi..
sebaik arwah mak..
Kak Ngah bukan penyabar..
macam arwah mak..

No comments: